Livet i Missouri

Jeg vil fortælle lidt om hvordan det går her i Missouri.

Nu er der ikke lang tid til jeg møder min danske familie igen, og jeg savner dem meget. Indtil videre kender jeg ikke den bestemte dato hvor jeg lander i lufthavnen og kan give mine forældre et stort kram. Datoen er heller ikke så vigtig, jeg ved jo at jeg kommer hjem igen, hvis ikke med en dato fra Explorius, så nogle Visa-kontrollører der vil komme for at deportere mig.

For en uge siden kunne vi finde lange istapper fra klipperne

For en uge siden kunne vi finde lange istapper fra klipperne

Okay, vejret i Missouri er vildt. For to uger siden havde vi fri 10 skoledage på grund af sne, nu har vi 22 grader! De går fra vinter i februar, til sommer i Marts, ikke noget mildt forår til at vænne sig til varmere vejr. Vi kaster os direkte ud i solskoldninger.

Nu er det tshirt og shorts vejr!

Nu er det tshirt og shorts vejr!

I skolen har vi netop afsluttet 3. quarter, og det betyder at de lidt vigtigere karakterkort kommer hjem med posten. Efter Spring Break (som er om en uge (vi skal til havet!!),) starter forberedelserne til ATC, SAT, og EOC’s. De første to ikke noget jeg skal bekymre mig om, EOC (End Of Course exams) er noget vi har i matematik, engelsk, og historie. Min historielærer har en meget stærk sydlig accent, og når hun siger EOC’s, lyder det som; E Owl C’s. Det tog mig ret lang tid at finde ud af hvad den forkortelse stod for.

Softball er startet, vores første kamp er på fredag. Det er sværere end jeg havde forestillet, ikke fordi jeg tænkte det ville være nemt, men der er meget taktik ind over det som jeg skal lære. Jeg nyder det virkelig, og vejret er ret godt udenfor nu, selvom vi havde øsende regn sidste uge. Når det regner her virker det som om at det regner non-stop i 24 timer!

20150308_160520_resized_1

I biologi har vi lige haft om muskelsystemet. Det var nok den sværeste test jeg nogensinde har haft, der er simpelt hen for mange muskler i kroppen. Vores biologilærer har en kanin i hendes klasseværelse, og den fik kaninunger i midten af februar. De var bare de sødeste ting i hele verden, i timerne kunne vi få lov til at sidde og holde dem. De gror hurtigt, og nu er de alle hjemme hos heldige elever. Derudover har vi også desikeret katte, men de havde det ikke så godt efter 10 dage hvor vi ikke havde været i skole, så det har vi desværre måtte opgive.

Fordi vejret er så godt har vi også været ude at sejle i båden. Det bliver skønt når vejret og vandet bliver endnu varmere. Jeg håber jeg kan blive her lidt ind i sommerferien så jeg kan nå at nyde det endnu mere.

100_1634

IMG_20150306_175956_940

100_1644

 

Det er skønt her, jeg ville ønske I alle kunne se det!

Marie

Skriv en kommentar