Endelig tid til lidt vinter!

Vejret her i Missouri kan være lidt specielt, og meget anderledes end i Danmark! Sidste torsdag fik vi vores første rigtige lag sne og vi fik fri fra skole, lørdag var det 22 grader! Vi kunne gå rundt i tshirts og shorts! Det var vildt underligt, især fordi det er februar. Vi har haft flere dage her i vinter hvor vi faktisk har kunnet sidde på terrassen og spise, men næste dag har temperaturen ikke bevæget sig over frysepunktet. Siden søndag har vi haft sne, og derfor har vi også haft fri fra skole helt til i dag, onsdag, jeg tror desværre vi skal i skole i morgen. Vi har fået ca. 15 cm sne, og det er ikke noget der ville give os fri fra skole i Danmark, men i Danmark har vi heller ikke nogle bjerge eller skøre buschauffører (jo måske det sidste.)

Vi får fri fra skole, først fordi at det simpelthen er for farligt at køre i sneen, men nu har det ikke sneet i et par dage og vi har stadig fri, jeg tror det har noget at gøre med at selv når der ikke er noget sne overhovedet har busserne svært ved at komme op af bjergene når de er fulde med børn.

100_1598

Vi har nydt vores dage med sne, vi har været ude at kælke, jeg har bagt rugbrød (de kan godt lide det), og jeg har haft tid til at få skrevet på min blog!

100_1601

Jeg lavede en amerikansk sneengel. Der er en forskel på danske og amerikanske sneengle, den er ca. 7,500 km.

Vi bor ud af en lang grusvej, hvor de fleste kun bor om sommeren, så vi havde vejen til os selv. Vi bandt slæderne efter 4-hjulstrækkeren og kørte vi ned af vejen, det var vildt sjovt!!

20150216_154450_resized20150216_155526_resized

20150217_160434_resized

Ægte amerikanske snemænd, det er ikke alle der møder sådan nogle!( Og nogle søde piger foran)

Det er ellers lidt trist at vi ikke er i skole, fordi denne uge er den anden sidste uge i basketball sæsonen, næste uge er district tournament som jeg glæder mig helt vildt meget til!! Vi havde senior night sidste uge, som er den sidste hjemme kamp for pigerne. Vi havde samlet ind til alle seniors på basketball holdet, de blev præsenteret for publikum med deres forældre (Hvorfor?), og så fik de gaver og en basketball hver hvor vi alle havde skrevet hilsner på. Da jeg troede det var ovre, overtog en af seniors mikrofonen og sagde at de havde en lidt speciel spiller med i år (ja, på en sød måde speciel!) og så gav de også mig en basketball de alle havde skrevet hilsner på. Det var så sødt og jeg blev så glad!

20150212_181115_resized

Efter basketball sæsonen er ovre starter softball, som jeg glæder mig virkelig meget til! Det bliver super sjovt. Derudover er jeg også i prom committee i skolen, hvor vi planlægger prom som kun er 2 måneder væk! Tiden flyver afsted, og snart er det tid til at komme hjem til Danmark igen, det glæder jeg mig til, men jeg vil også være meget ked af at forlade Lampe, kan jeg tage dem alle sammen med i min kuffert? Jeg har fået anskaffet mig så mange nye ting, jeg tror jeg bliver nødt til at sende det hjem i en kontainer.

Vores biologilærer Ms. Corbin har en chinchilla kaldet Chin Chin, og en kanin kaldet Bun Bun i hendes klasseværelse. Bun Bun har lige fået 5 søde små kaninunger! Jeg er helt vild med at de må dekorere deres klasselokaler som de vil, og at hun enda må have en kanin rendende rundt på skolen, jeg synes også vi skal have det i Danmark.

Screenshot_2015-01-27-18-09-51

Marie

Skriv en kommentar