Chicago, Chicago, Chicagooo!

Det er svært at tro på at jeg allerede har været her i 4 måneder. Jeg kan næsten ikke tro at tiden går så hurtigt. Der er sket så utrolig mange ting siden jeg tog flyet fra København i august. Endelig er det jul, noget jeg har set frem til siden jeg ankom. Onsdag d. 17. Fejrede vi Madisons fødselsdag, hun fyldte 15 år, og nu kan hun få kørekort, når hun engang får en bil kan hun også begynde at køre.IMG_20141216_232446_447 Her kan jeg godt se hvor rart og nemt det er at man kan begynde at køre som 15-årig, for der er langt til alting, ingen offentlig transport, og alle forældre arbejder virkelig meget. Så hvis man vil nogen steder kører man selv. Vi pyntede hendes dør med balloner og bannere så hun ikke kunne komme ud, vi fik pandekager til morgenmad, vi havde ikke nogle lys så vi satte ild til en vatpind (kan ikke rigtig erstatte et lys.) Til aftensmad fik vi meatloaf, kartoffelmos og sovs, og til dessert fik vi en fødselsdagskage, ægte amerikansk chokoladekage med whipped cream-icing og ægte lys i.

I december har vi været til Madisons sidste parade. Det var koldt, og jeg er sikker på at det sneede en lille smule. Det var utrolig flot, der var en masse bands fra andre skoler og de spillede alle sammen julesange.

IMG_0378

Der var en vogn med Frozen tema, Anna og Elsa var super cute!

IMG_0375

Derudover var der en masse vogne fra organisationer. De var alle oplyst med julelys, og kastede slik ud til børnene.Uheldigvis stod jeg ved siden af en lille dreng, så han fik alt slikket og jeg blev beregnet som for voksen. Øv.

IMG_20141207_165037_376 (1)

Her omkring hvor jeg bor er der en mand som ejer 3 kæmpe forretninger; Top of the Rock, Big Cedar, og Bass Pro Shop. I Branson tog vi i Bass Pro Shop, det er en kæmpe forretning for fiskeudstyr og udendørsudstyr. Der var udstoppede dyr, et højt vandfald, og en masse tøj. Det var vildt sejt og jeg ville ønske at farfar havde været der, det er et sted I skal besøge næste gang!

IMG_20141207_160836_938

Byg-selv ugly christmas sweater

IMG_20141207_160949_016

Der er et vandfald inde i butikken!

IMG_20141207_160823_112

Rækkerne af fiskestænger fortsatte ned gennem hele butikken, der var mindst 500

Jeg har modtaget mange dejlige breve og pakker hjemmefra, og min far er i Iowa og sendte mig en kæmpe pakke med julegaver og slik.

Mange butikker og huse har pyntet op til jul, nogle går meget op i det og hele gader pynter ens op. Det er rigtig flot, ikke meget anderledes end i Danmark.

IMG_0425

Et hus i nabolaget i Kansas City

IMG_20141228_200518_296

En kontorbygning har vinduerne lyst op så det former en krans

IMG_20141219_210335_828

Ved dette hus havde de dekoreret alle træerne fra bund til top med lyskæder, det lignede næsten noget fra en science-fiction film

Og nu er vi så i Chicago. Vi fik juleferie d. 19., og lørdag kørte vi til Chicago. Jeg synes stadig det er en meget lang køretur, vi kan slet ikke køre så lang tid i Danmark, med mindre vi kører 10 timer i cirkler. I Chicago tog vi til Millennium Park, en kæmpe stor park hvor the Cloud Gate er. IMG_0389Det ligner en kæmpe sølv bønne, og det er også derfor den bliver kaldt the Bean. Den var meget flot, selvom jeg tror den ville have været flottere i dagslys, og nemmere at se hvis der ikke havde været så mange mennesker.

IMG_039020141226_171656_resizedNytårsaften fejrede vi i Kansas City, det var ikke helt så festligt som i Danmark. Kl 11 om morgenen så jeg dronningens nytårstale, og på youtube fandt jeg 90 års fødselsdag, begge dele nød jeg, men min familie fik ikke så meget ud af at se nytårstalen :). Om aftenen tog vi i biografen og så Nat på museet 3, biografen var næsten tom. Vi havde optaget nytårsfesten på Times Square (de er 1 time foran) og så the ball drop, som jeg ikke så alligevel fordi vi prøvede at tage et nytårs-selfie på Michelles mobil, som løb tør for strøm. Så meget for det :D. Det er ikke tilladt at fyre fyrværkeri af i byen, så det var meget mørkt og meget stille, i stedet spillede vi Cranium. Det var en anderledes, men hyggelig, nytårsaften.

December har været dejlig og fyldt med oplevelser, desværre indeholdt det ikke noget sne. Overhovedet ingen sne, nærmest det modsatte. Sidste år havde de så meget sne i Missouri at skolen var lukket i 4 uger, de fik også 4 uger senere sommerferie fordi de bliver nødt til at gøre op for de dage de mister. Det har været unormalt mildt både i Chicago og Missouri, jeg havde håbet på 1 meter sne, mindst!

Marie

2 thoughts on “Chicago, Chicago, Chicagooo!

  1. hej marie jeg syns at fiskebutikken er vildt sej det minder kidt om spejdersport og jeg er sikker på at det nten er det samme mvh. RK

Skriv en kommentar